Codirección, cambio de director

PhD. thesis joint supervision

Español English

Due date

Cuando se detecte la necesidad de la codirección, durante los dos primeros años de la tesis doctoral. Whenever the necessity of the co-supervision is detected, during the first two years of the PhD. thesis.

Documents

Solicitud de codirección, fechada y firmada tanto por el director actual como por el director entrante. Es necesario hacer constar en qué aspectos de la tesis va a contribuir cada uno de los dos directores (tanto el actual como el entrante), además de elegir una o varias de las opciones del formulario. Thesis joint supervision request, dated and signed by the two directors (current and new). It is necessary to state in the request what part of the PhD. thesis work is going to be supervised by each director (both the current and the new one), besides choosing one or more of the form's options.

Information

Este trámite debe ser aprobado por la Comisión Académica del Programa de Doctorado (CAPD) y la Comisión de Doctorado de la UPM (CDUPM). This request has to be approved by both the PhD. program's Academic Committee and the University's PhD. Committee.

Cambio de director
Change of PhD. thesis director

Español English

Due date

Cuando se detecte la necesidad del cambio de director. Whenever the necessity of changing the PhD. thesis director is detected.

Documents

Solicitud de cambio de director, fechada y firmada. Request for the change of the PhD. thesis director, dated and signed.

Information

Es necesario aportar a la CAPD una carta de renuncia del director cesante, salvo causas de fuerza mayor que lo impidan. Este trámite debe ser aprobado por la CAPD y la CDUPM. Except in the case of force majeure, a letter of resignation from the outgoing director has to be addressed to the PhD. program's Academic Committee. This request has to be approved by both the PhD. program's Academic Committee and the University's PhD. Committee.