Trámites iniciales de doctorado

Preregistration

Information

Ver menú "Preinscripción online"
See menu "Online pre-registration"

Acceso y admisión
Access and admission to the program

Information

Ver menú "Requisitos de admisión" See menu "Admission requirements"

Asignación de tutor y director de tesis
Tutor and initial thesis director

N/A N/A

N/A N/A

Information

La Comisión Académica del Programa de Doctorado (CAPD) asignará al doctorando un tutor en el momento de la admisión, y un Director inicial de Tesis Doctoral en un plazo de tres meses desde la admisión. The Academic Committee will assign a tutor to the student when he/she is admitted to the program, and also an initial PhD. Thesis Director not later than three months after the admission.

Matriculación y pago inicial
Initial enrollment and payment

Due date

Septiembre - octubre si la admisión se produce en periodo ordinario. En otro caso, a la mayor brevedad posible tras conocer la admisión al programa. September - October if the admission is made in the ordinary period. Otherwise, as soon as possible after having been notified of the admission to the program.

Documents

• Documentos originales aportados en la preinscripción (los que se soliciten en Secretaría de Alumnos), para su cotejo.
  • Original documents that were uploaded in the pre-registration process (those that the Students' Secretariat asks for), so that their authenticity can be verified.

Information

Se recomienda la matriculación a través de la Secretaría de Alumnos (obligatorio en el caso de matrícula a tiempo parcial o inicio de estudios en segundo semestre). Se obtendrá la carta de pago de la primera tutela académica del doctorado, que debe ser abonada en tiempo y forma. También es necesario aportar los originales que se soliciten en Secretaría de Alumnos para su cotejo. It is recommended that the enrolment is made in person, at the Students' Secretariat (this is a must if part-time enrolment or initial enrolment for the second semester is done). The student will obtain the payment obligation document, and has to comply with this payment timely and in due form. The Students' Secretariat staff will inform on what documents have to be provided by the student in their original form to validate their authenticity.

Firma del compromiso de formación y supervisión del doctorando
PhD. student training and supervision agreement

Due date

Durante los primeros meses de la Tesis. During the first months of the PhD.

Documents

• Compromiso de formación y supervisión del doctorando (Word, PDF). Dos originales firmados por el doctorando, el tutor y el director (los directores) de la Tesis.
  • PhD. student training and supervision agreement (Word, PDF). Two original documents signed by the student, the PhD. tutor and the PhD. director/s.

Information

El resto de las firmas se gestionan desde la Subdirección de Investigación y Doctorado de la escuela. The remaining signatures of the document are managed by the Vice-directorate of Research and Doctorate of the School.