Codirección, cambio de director

PhD. thesis joint supervision

Español English

Due date

Cuando se detecte la necesidad de la codirección, durante los dos primeros años de la tesis doctoral. Whenever the necessity of the co-supervision is detected, during the first two years of the PhD. thesis.

Documents

• Solicitud y justificación: se realiza a través de la plataforma THESIS.
    Es necesario hacer constar en qué aspectos de la tesis va a contribuir cada uno de los dos directores (tanto el actual como el entrante).
  • Request and its justification: through the "THESIS" platform.
    It is necessary to state in the request what part of the PhD. thesis work is going to be supervised by each director (both the current and the new one)

Information

Este trámite debe ser aprobado por la Comisión Académica del Programa de Doctorado (CAPD) y el Comité de Área Doctoral. Consulte los detalles en este enlace al procedimiento.
This request has to be approved by both the PhD. program's Academic Committee and the Doctoral Area Committee. Check all the details at this link to the joint supervision regulation.

Cambio de director
Change of PhD. thesis director

Español English

Due date

Cuando se detecte la necesidad del cambio de director. Whenever the necessity of changing the PhD. thesis director is detected.

Documents

Solicitud de cambio de director, fechada y firmada. Request for the change of the PhD. thesis director, dated and signed.

Information

Es necesario aportar a la CAPD una carta de renuncia del director cesante, salvo causas de fuerza mayor que lo impidan. Este trámite debe ser aprobado por la CAPD y la CDUPM. Except in the case of force majeure, a letter of resignation from the outgoing director has to be addressed to the PhD. program's Academic Committee. This request has to be approved by both the PhD. program's Academic Committee and the University's PhD. Committee.